PDA

View Full Version : مساعده ................وتوضيح

asya
02-18-2013, 06:32 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

نبتدى بالتوضيح الاول انا اول مااشتركت فى المنتدى

واول موضوع عمتلته كانت شكوى من نوع الخط فى المنتدى

وقريب لاحظت ان الايكونات فى الرد السريع موجوده بالنسبه لى جديده الحمد لله

بس مش عارفه ليه مش بنستعملها ؟ انا مثلا الخط عندى كبير من الكيبورد

وخلاص انتو بقى اللى بيشتكى من الخط لسه ياريت ياخد باله

التوضيح بقى ياريت كل اللى يدخل الموضوع يقول لنا ازواج العملات اللى بتمشى عكس بعض

والعكس علشان انا بصراحه لسه متلخبطه فى الحكايه دى

وشكرا مقدما

remas
02-18-2013, 07:33 PM
بصى انا هقولك الازواج اللى بتمشى عكس بعض الدولار والباوند والاسترالى والنيوزلاندى دول بيمشوا عكس الفرنك والكندى والدولار ين
لكن عاوز اقولك معلومه مهمه انه دا مش شىء ثابت يعنى اليورو والباوند مثلا 99% بيمشوا فى اتجاه واحد لكن احيانا زى ما هو حاصل من فتره يمشوا عكس بعض يعنى تجدى احدهم صاعد والاخر هابط يعنى مش عاوزك تعتمدى على الموضوع دا كتير لانه فى الفوركس مفيش ثوابت

asya
02-18-2013, 08:24 PM
بصى انا هقولك الازواج اللى بتمشى عكس بعض الدولار والباوند والاسترالى والنيوزلاندى دول بيمشوا عكس الفرنك والكندى والدولار ين
لكن عاوز اقولك معلومه مهمه انه دا مش شىء ثابت يعنى اليورو والباوند مثلا 99% بيمشوا فى اتجاه واحد لكن احيانا زى ما هو حاصل من فتره يمشوا عكس بعض يعنى تجدى احدهم صاعد والاخر هابط يعنى مش عاوزك تعتمدى على الموضوع دا كتير لانه فى الفوركس مفيش ثوابت

اولا شكرا لردك جدا ولو ان الخط برضو صغير

بس المعلومه بالنسبه لى انا عايزه تقولى اسم الازواج كامله مش الدولار وبس عكس الكندى

ولو انى اعرف ان الكندى يعنى زوج الدولار مقابل الكندى معلشى شويه غباء منى عالماشى

egypt2013
02-20-2013, 04:58 AM
والله فعلا بالنسبة لمسالة الخط كثير بنعانى منها لكن اتعودنا ويكن عدم استخدامنا للادوات عشان الوقت مش اكثر وعشان ك المرة دى هكبر لك الخط وفعلا يا ريت نقدر نثبت هذه الادوات علي قياسات معينة ونشتغل بيها كبيرة ، احنا بجيب العمي لنفسنا

hossam reda
02-20-2013, 12:04 PM
غالبا العملات لاتعتمد على مسار واحد فقط ولكن الكثير من العملات تسير فى اتجاه واحد وهو الصعود وذلك لان العالم كله تزيد فيه الاسعار سواء للسلع او العملات واتمنى التوفيق للجميع باذن الله

remas
02-20-2013, 12:33 PM
اولا شكرا لردك جدا ولو ان الخط برضو صغير

بس المعلومه بالنسبه لى انا عايزه تقولى اسم الازواج كامله مش الدولار وبس عكس الكندى

ولو انى اعرف ان الكندى يعنى زوج الدولار مقابل الكندى معلشى شويه غباء منى عالماشى

معلش موضوع الخط دا معرفش بيتكبر ازاى لو تعرفى ابقى قوليلى
اما موضوع الازواج فانا قلتلك فى المشاركه اللى فاتت انه اليورو دولار والباوند دولار والنيوزلاندى دولار والاسترالى دولار دول عكس الدولار ين والدولار كندى والدولار فرنك عكس بعض
اما اليورو دولار والباوند دولار وكمان الاسترالى دولار والنيوزلاندى دولار دول فى الغالب اتجاههم واحد لكن زى ما قلتلك متاخديهاش قاعده لانها فى بعض الاوقات تتغير زى ما هو حاصل فى الفتره دى

midoalilio
02-20-2013, 12:45 PM
غالبا العملات لاتعتمد على مسار واحد فقط ولكن الكثير من العملات تسير فى اتجاه واحد وهو الصعود وذلك لان العالم كله تزيد فيه الاسعار سواء للسلع او العملات واتمنى التوفيق للجميع باذن الله

مش غالبا بتكون في اتجاه صعب جدا اي عمله يكون الاتجاه بتاعه صعود بس اي عمله في الدنيا مهما صعدت لزم تهبط وانا شايف السوق في اي عمله شويه صعود رهيب وشويه هبوط برده رهيب وده بسبب الاخبار

eletrebi
02-20-2013, 04:06 PM
الازواج الى بتمشى عكس بعضها هى اليورو دولار والجنية الاسترلينى دولار
ولكن انا مش عارف انت بتسال السؤال دا لية
اصل انت لو فتحت صفقة شراء على زوج ورحت فتحت صفقة بيع على زوج اخر
كان الافضل بقا انك تفتح زوج واحد مضاعف وخلاص

asya
02-20-2013, 05:22 PM
معلش موضوع الخط دا معرفش بيتكبر ازاى لو تعرفى ابقى قوليلى
اما موضوع الازواج فانا قلتلك فى المشاركه اللى فاتت انه اليورو دولار والباوند دولار والنيوزلاندى دولار والاسترالى دولار دول عكس الدولار ين والدولار كندى والدولار فرنك عكس بعض
اما اليورو دولار والباوند دولار وكمان الاسترالى دولار والنيوزلاندى دولار دول فى الغالب اتجاههم واحد لكن زى ما قلتلك متاخديهاش قاعده لانها فى بعض الاوقات تتغير زى ما هو حاصل فى الفتره دى

الف شكر على الرد وانا سيفته عندى عشان مانساهوش تانى

وبعدين بالنسبه للخط واللون طبعا لما تكتب الرد عادى هاتعمل

ctrl+a
هاتختار
size
موجوده فى الايكونات اللى فى المستطيل اللى بتكتب فيه الرد
وتختار من الارقام الحجم المناسب

fxfx
02-20-2013, 06:41 PM
والله فعلا بالنسبة لمسالة الخط كثير بنعانى منها لكن اتعودنا ويكن عدم استخدامنا للادوات عشان الوقت مش اكثر وعشان ك المرة دى هكبر لك الخط وفعلا يا ريت نقدر نثبت هذه الادوات علي قياسات معينة ونشتغل بيها كبيرة ، احنا بجيب العمي لنفسنا

ان شايف ان الموضوع ده اتحل خلاص وفعلا بقي في الرد السريع امكانية انك تقدر تكبر الخط وتختار اللون كمان بدل ماتدخل علي الوضع المتطور لتغيير الخط او اللون

asya
02-20-2013, 08:44 PM
ان شايف ان الموضوع ده اتحل خلاص وفعلا بقي في الرد السريع امكانية انك تقدر تكبر الخط وتختار اللون كمان بدل ماتدخل علي الوضع المتطور لتغيير الخط او اللون

فعلا تمام اصل لسه مكتشفاها قريب قولت اوضحها اكتر بس للاسف فيه ناس مش بتعملها

ودى بتساعد ناس كتير على توضيح الخط والردود تبقى افضل والالوان كمان شىء جميل التغيير جميل

fxfx
03-13-2013, 10:27 PM
فعلا تمام اصل لسه مكتشفاها قريب قولت اوضحها اكتر بس للاسف فيه ناس مش بتعملها

ودى بتساعد ناس كتير على توضيح الخط والردود تبقى افضل والالوان كمان شىء جميل التغيير جميل

هوا انا مش بكبر الخط اصلا غير ف حالة كتابة مواضيع جديدة انما الردود مش بكبرها وده لاني اصلا مكبر حجم الشاشة عندي فالخط اكنه كبير ومش محتاج تكبير

ADILOFASKI
03-13-2013, 10:34 PM
شكرا لك على هدا الموضوع فعلا أنا اشتكيت مرارا وتكرارا لكن قد أفلحت لو ناديت حيا لكن لا حياة لمن تنادي
حتى أبتليت بنفس الداء و أصبحت أكتب بهدا الخط و لا أكبره

noureen
03-13-2013, 11:50 PM
حاولى متاخديش الازواج اللى بتمشى عكس بعض او اللى بتمشى فى اتجاه واحد انها قاعده مسلمه غالبا لا تكون كذلك فدايما حاولى تحليل كل زوج بعيدا عن الزوج الاخر

FCBXL
03-14-2013, 12:46 AM
بالنسبة لموضوع الخط عادي جدا لاأحس بمشكلة بخصوص هذا الأمر أي خط مناسب
أما الأزواج التي تمشي متعاكسة مثلا اليورو دولار vs الدولار ين

asya
03-14-2013, 05:47 AM
حاولى متاخديش الازواج اللى بتمشى عكس بعض او اللى بتمشى فى اتجاه واحد انها قاعده مسلمه غالبا لا تكون كذلك فدايما حاولى تحليل كل زوج بعيدا عن الزوج الاخر

عندك حق كل زوج محتاج تحليل خاص بيه انا اصلا اخترت انى مافتحش صفقات مختلفه الازواج

والافضل التمهل فى فتح الصفقات حتى اختار عمله اخرى والمتاجره عليها وجدت هذا حل مريح بالنسبه لى

feto
03-14-2013, 08:19 AM
عندك حق كل زوج محتاج تحليل خاص بيه انا اصلا اخترت انى مافتحش صفقات مختلفه الازواج

والافضل التمهل فى فتح الصفقات حتى اختار عمله اخرى والمتاجره عليها وجدت هذا حل مريح بالنسبه لى

انا بشوف ان زوج اليورو دولار هو الزوج الشائع التعامل به مع السوق
مع انه وجود الكثير من الاحيان بيكون ذات تاثير قوي عليهه من قبل الاخبار
الي مكن نكون متخالفين عن تحليليها
مما يودي الي الانحلال بالسوق
شكرا

again
03-14-2013, 11:27 AM
هوا طبعا فيه ازواج بتمشي عكس بعض زي الفرنك دولار ولاكن الافضل انك تحللي الزوج لوحده لانهم مش دايما هيمشوا عكس بعض اكيد هتيجي فترة ويبقي كل واحد في اتجاه برغم الارتباطات بينهم

midoalilio
03-14-2013, 12:07 PM
انا بشوف ان زوج اليورو دولار هو الزوج الشائع التعامل به مع السوق
مع انه وجود الكثير من الاحيان بيكون ذات تاثير قوي عليهه من قبل الاخبار
الي مكن نكون متخالفين عن تحليليها
مما يودي الي الانحلال بالسوق
شكرا

من وجهه نظري الكلام ده كان زمان دلوقتي في ازواج تانيه بيكون العمل فيها اكثر غم ان اسبريد اليورو دولار اقل اسبريد زي زوج الين يورو
والين دولار والازواج دي بتحقق ارباح اكثر علي فكره

fxfx
03-20-2013, 10:27 PM

فعلا يا اخت نورين انا بعمل كده وكمان بحاول اني ابعد عن الزواج اللي فيها تشابه في حركتها وبحاول ادخل صفقة تانية افضل لان صفقتين لزوجين حركتهم مشابهة اكني بدخل صفقة واحدة بس بلوت مضاعف

ashraf1
03-21-2013, 10:50 AM
يمكن الناس عينها خدت فعلا علي فونت المنتدى فمبقاش مشكله او انهم زهقوا من كتير الشكوى ، ولا مجيب ، انا عن نفسي بصراحة بكتب الرد ومش بكون حريص علي ان حجم الخط يعنى

menna
03-27-2013, 12:39 AM
بصي انا كمان عايزة الادارة تكبر الخط شوية وباردو مع الالتزام بعدد الكلمات في الرد الواحد وياريت لو يغيروا اللون كمان على فكرة هيعمل جو جديد في المنتدي ويحسسنا بتغير كبير عشان منزهقش

kaitokid46
03-27-2013, 01:12 AM

اكيد ان الدول تتحكم في عملتها لانها عن البيع تقوم بالتخفيض من قيمة عملتها
و عند استرا تقوم بزيادتها ارايت الان ماهي السياسة الاقتصادية للعملة

Madoegy
03-27-2013, 01:44 AM
في ارتباط بين أزواج العملات بس بيختلف ما بين القوة والضعف وما بين الطردي والعكسي
يعني مثلا اليورو دولار والباوند دولار والاسترالي دولار والنيوزلاندي دولار بيكونوا مرتبطين تقريبا طردي يعني بيمشوا في نفس الاتجاة غااااااااااالبا
والدولار كندي والدولار ين والدولار فرنك بيكون بينهم ارتباط طردي وبيمشوا في نفس الاتجاه مع بعض غااااااااااالبا
والمجموعتين دول بينهم ارتباط عكسي يعني كل مجموعة بتمشي عكس المجموعة التانية غااااااااالبا
بس هو الأفضل النظر لكل زوج على حدة والتعامل معه حسب سلوكه على الشارت

forex1000
03-27-2013, 02:16 AM
نعم انا اتفق معكم في حكاية تكبير الخط لان تكبير الخط فعلا امر ملح لان الخط صغير جدا ويتعب العين ويرهقها ارهاقا شديدا
ونشكر الادارة على تعاونها معنا بشدة

elkogkom
03-27-2013, 03:54 AM
بسم الله الرحمن الرحيم : والله وانا كمان كنت بعانى مش مشكلة الخط الصغير دى فعلا الخط صغير جداا والحمد لله انه تم فى صندوق الرد السريع وضع خاصية تكبير الخط اما بالنسبة للاعلمات التى تمشى فى العكس انا لا اعرف منها سوى الباوند والدولار وان شاء االله الاخوة يفيدوك

feto
03-27-2013, 07:37 AM
من وجهه نظري الكلام ده كان زمان دلوقتي في ازواج تانيه بيكون العمل فيها اكثر غم ان اسبريد اليورو دولار اقل اسبريد زي زوج الين يورو
والين دولار والازواج دي بتحقق ارباح اكثر علي فكره

كلامك صحيح ومختلفناش ان العمل بالسوق بيختار العمله الي بيكون مقتنع انو بقي مدرك الحركات والاخبار الموثره فيها
وده الي لازم نكون عارفين امت بالظبط ممكن نتعامل بيها
والين ايضا مش وحش
شكرا

eletrebi
03-27-2013, 08:10 AM
كلامك صح مية مية
لان حتى لو كان السير فى نفس الاتجاة او العكس هيحقق مكاسب كبيرة او ضعف
ولكن الاتجاة مبيكونش بنفس نسبة الزوج الاساسى الى احنا اصلا فتحين علية الصفقة
يعنى ممكن تكون انت كسبان من صفقة والصفقة التانية هتخسرك نقطة ولا اتنين ولا تالاتة فى الوقت الى بنسعى فية لتحقيق اقل ربح مضمون

remas
03-27-2013, 10:29 AM
كلامك صحيح ومختلفناش ان العمل بالسوق بيختار العمله الي بيكون مقتنع انو بقي مدرك الحركات والاخبار الموثره فيها
وده الي لازم نكون عارفين امت بالظبط ممكن نتعامل بيها
والين ايضا مش وحش
شكرا

تمام كويس جدا ان الواحد يشتغل على زوج واحد ويركز فيه بعد ما يكون درس حركته لفتره وعرف الرنج اليومى بتاعه ويعرف ازاى يتعامل معاه بشرط تكون فيه طريقه جيده

midoalilio
03-27-2013, 10:51 AM
تمام كويس جدا ان الواحد يشتغل على زوج واحد ويركز فيه بعد ما يكون درس حركته لفتره وعرف الرنج اليومى بتاعه ويعرف ازاى يتعامل معاه بشرط تكون فيه طريقه جيده

بس انا شايف ان حركه الازواج دلوقتي متغيره يعني ممكن تلاقي زوج صاعد اوي ويستمر الصعود ده لمده شهر ولا حاجه ولا يعود للسابق
مثال علي كده اليورو ين

moufid005
03-28-2013, 04:31 AM
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

شكرااا للجميع على هده التوضيحات الجميلة و المثقنة و المفيدة شكرااا لكم ياخواني و أخواتي .

eletrebi
03-28-2013, 07:47 AM
الترند العام فعلا بيغيب كتير ولكن مش معنى كدا ان كل صفقاتنا سواء على المدى البعيد او القريب تكون فى نفس الاتجاة عشان السعر بيتغير كل شوية من الصعود للهبوط وممكن راس مالك ميكفيش الخسارة الى هيعكس فيها السعر عن الترند العام

kamal2013
03-28-2013, 08:50 AM

بالفعل اختي اسيا يجب الاعتماد على زوجين وبدا العمل فيهم و تجريب اغلب الطرق
و الاستراتجيات عليهم للخروج بأفضل النتائج الممكنة

feto
03-28-2013, 09:42 AM

تمام انا معك
بس المهم تكون متابع دايما الزوجين ولا تتركهم ابدا
لان ممكن يفوتك حاجه او حركه في زوج
تكون موشر لعدم دخول وانت تدخل وتكون ده خطاء

warlord42
03-28-2013, 09:42 AM
السلام عليكم بصراحه موضوع الخط ده انا مش شايف ان فيه اختلاف بالنسبه للعملات التى تسير عكس بعضها

EUR/USD - USD/CHF
EUR/AUD - AUD/USD
EUR/GBP - GBP/CHF

بس نصيحه لا تعتمدى على الاختلاف فى فتح صفقه و لمن اعملى دراسه و تحليل لكل عمله بمفردها

kamal2013
03-28-2013, 01:17 PM
السلام عليكم بصراحه موضوع الخط ده انا مش شايف ان فيه اختلاف بالنسبه للعملات التى تسير عكس بعضها

EUR/USD - USD/CHF
EUR/AUD - AUD/USD
EUR/GBP - GBP/CHF

بس نصيحه لا تعتمدى على الاختلاف فى فتح صفقه و لمن اعملى دراسه و تحليل لكل عمله بمفردها

شكرا اخي بالفعل هذه العملات تسير عكس بعضها و نتمنى لك التوفيق ان شاء الله
لانك متميز و نشيط جدا هذه الايام اخي

midoalilio
03-28-2013, 02:07 PM

EUR/USD - USD/CHF
EUR/AUD - AUD/USD
EUR/GBP - GBP/CHF

فعلا العملات دي بتمشي عكس بعضها بس العملات دي بصراحه لا افضل العمله عليه لان اكثر ازواج بفضل العمل علي اليوريو ين
والدولار ين وزمان لما كنت اشتغل علي العملات دي مكنتش بحب اعتمد علي الطريقه عكس بعض وكده

dzkabyle
03-29-2013, 10:15 PM
السلام عليكم

اخي العزيز حقيقة لم افهم شيئ من موضوعك انا اسف جدا

لكن لو ممكن تعيد صياغة طريقة كتابة الموضوع

في الاول كنت تتحدث عن الخط ثم عن الازواج

بالتوفيق لك

fxfx
03-29-2013, 11:37 PM
بصي انا كمان عايزة الادارة تكبر الخط شوية وباردو مع الالتزام بعدد الكلمات في الرد الواحد وياريت لو يغيروا اللون كمان على فكرة هيعمل جو جديد في المنتدي ويحسسنا بتغير كبير عشان منزهقش

بص يااخي انا بعمل موضوع كويس اوي عشان وضوع الخط يكبر معايا انا حاليا مش بواجه اي صعوبة فيه زي الاول ممكن تدوس زر كنترول من الكي بورد وتحرك بكرة الماوس وتكبر الشاشة شوية هتلاقي الخط بقي اوضح معاك

SaFiioT
03-29-2013, 11:54 PM

انا افضل ان يتم العمل على كل زوج على حدى لمدة أسبوع على الأقل
يعني سيمر اسبوعان للعمل على الاثنين حتى يتم هضم حركتهما معا
والاسبوع التالث يتم تخصيصه للمقارنة بين حركتيها معا والافضل ان يكون هادان الزوجان متعارضان في المسار
هكدا ممكن نخرج بخلاصة ونستثمرها لاعمل صفقات هيدج سريعة وناجحة

asya
03-31-2013, 11:25 PM
الترند العام فعلا بيغيب كتير ولكن مش معنى كدا ان كل صفقاتنا سواء على المدى البعيد او القريب تكون فى نفس الاتجاة عشان السعر بيتغير كل شوية من الصعود للهبوط وممكن راس مالك ميكفيش الخسارة الى هيعكس فيها السعر عن الترند العام

فعلا دى بتكون مشكله من مشاكل الخساره والافضل عدم فتح اكتر من صفقه

فى نفس الوقت لتفادى هذا الامر كنوع من الحفاظ على راس المال

fxfx
04-01-2013, 01:54 AM
فعلا دى بتكون مشكله من مشاكل الخساره والافضل عدم فتح اكتر من صفقه

فى نفس الوقت لتفادى هذا الامر كنوع من الحفاظ على راس المال

انا ده رايي برده يا اختي وبفضل اني ادخل صفقة واحدة علي الزوج فقط ولو فيه هيدج يبقوا صفقتين فقط مش اكتر علي الزوج مبحبش ادخل انا كل شوية من نقطة معينة صفقة تانية وتالتة

امال
04-01-2013, 08:13 AM
انا لا اعتقد ذلك ولاكن ما اعرفه هو صدور قرارات او اخبار وارده تاثر على العمله يمكن ان يرد اكثر من خبر على اكثر من عمله يجعل هبوطها معا وهذا يكون صدفه وليس انعكاس فى عملة البلد او الاخرى لذلك يجبب ان نتابع الاخبار

feto
04-01-2013, 08:26 AM
انا لا اعتقد ذلك ولاكن ما اعرفه هو صدور قرارات او اخبار وارده تاثر على العمله يمكن ان يرد اكثر من خبر على اكثر من عمله يجعل هبوطها معا وهذا يكون صدفه وليس انعكاس فى عملة البلد او الاخرى لذلك يجبب ان نتابع الاخبار

طبعا الاخبار علي العملات بتكون عن طريق الدول الي بتتعامل بالعمله دي او الدول الي لديها اقتصاديات مشتركه
وده الي بيأثر علي العملات بالصعود او الهبوط مقابل العملات الاخري

medo1
04-01-2013, 12:26 PM
موضوع الخط ده موضوع غير مؤثر لاننا بنقراء مواضيعك الجيدة والخط فيها كبير
اما بلنسبة للازواج المتعاكسة الاحظ ان هناك ازواج كثيرة تختلف علي الفريم اليومي
لكن في الدورات الاصغر علي فريم الساعة والنصف والربع الاحظ توافق اغلب الازواج

Lionz
04-01-2013, 01:43 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اشكركم علي الطرح المميز و اتمني التوفيق للجميع و انا سمعت الكلام و كبرت الخط
و اتمني لكم يوم ملئ بالربح

hossam reda
04-04-2013, 06:59 PM

بجد شكرا ليك جدا على التوضيح دا وبجد انا استفدت من ذلك الرد واتمنى انى اعمل
من خلال تلك الملاحظات وان اوفق ايضا وبالتوفيق للجميع

medo1
04-08-2013, 12:51 PM
من ملاحظتي علي حركة الازواج اجد ان اين دولار واليورو ين والاسترليني ين ودي الازواج اللي بشتغل عليها بتكون عكس حركة الاسترالي دولار
وعكس حركة الفرنك دولار والنيوزلاندي دولار.ودي طبعا الازواج اللي بشتغل عليها فقط ولم اعمل علي ازواج اخري

حازم
04-08-2013, 01:07 PM
انا ملغاحظ ان الخط ممكن يكبر ويصغر عندنا في المكان اللي بنكتب فيه الرد موجود ايكونات بحجم الخط ولونه وكده بس اعتقد مش بنستعملها علشان احنا كسولين اصلا وانا اول الناس اللي مش بيستعملوها :sm24:

fevavdyas
04-08-2013, 01:46 PM
اعتقد انها مسائل فرعية اختي الكريمة تخضع لكل عضو علي حدة و اسلوبه المفضل في وضع الردود سواء احتوت علي ايقونات ام لا - و بالنسبة لخط موضوعك فلا مشكلة به اطلاقا و اعتقد انه واضح كفاية لاي عضو

Arwa
04-08-2013, 03:05 PM
هو الخط فعلا صغير بس كلنا بنستسهل ونكتب علي طول بدل ما نقعد نكبر ونغير في الخط يعني من الاخر مشي حالك في السريع

Zeko
04-08-2013, 03:31 PM
هو الخط فعلا صغير بس كلنا بنستسهل ونكتب علي طول بدل ما نقعد نكبر ونغير في الخط يعني من الاخر مشي حالك في السريع

ههههههههههه يا اروى انتي شكلك فعلا بتستسهلي وبتجمعي البونص ده كل همك بس مش عيب كلنا بنستسهل فعلا او بنكسل نغير حجم الخط في كل كومنت

AYYOUB100
04-08-2013, 04:14 PM
السلام عليكم ورحمة الله
الخط عادي ليس مشكلة ممكن بعض الأعضاء لا يعجبهم لأنه صغير نوعا ما أو أنهه لا يرونه جيدا
وأما بالنسبة للأزواج اللي تعمل العكس يوجد اليورو دولار والجينيه دولار

khatir1979
04-08-2013, 05:36 PM
أولا حركة العملات تتغير على حسب ظروف البلدان الاقتصادية و السياسية مثلا الأزواج المتطابقة و المتماثلة زوج اليورو ين يطابق زوج الفرنك ين و كذلك اليورو دولار يطابق الباوند دولار أما الأزواج المتعاكسة مثلا اليورو دولار عكس الفرنك دولار و زوج الباوند دولار عكس الدولار ين أما الأزواج المتقاربة نجد زوج اليور دولار يشابه زوج الباوند دولار و زوج اليور ين وزوج الفرنك ين يشبهان زوج الباوند ين و زوج الاسترالي كندي يشبه زوج الاسترالي
دولار (امريكي ).

مارفي
04-08-2013, 06:13 PM
انا برضو بعانى من موضوع الخط ياما صغير اوى ياما كبير اوى طيب وبالنسبة لسؤال الازواج انا مش هقدر افيدك لانى مبتدألسه ومعنديش معلومات كفاية اقدر اقدمهالك وربنا يوفقك ان شاء الله

Fankora
04-08-2013, 07:36 PM
هو اغلب الازواج القوية مثل الدولار و الين و الاورو تسير في اتجاه واحد

و لكن لا تجعل هذا الامر كقاعدة لانه لا يمكن التوقع نسبة 100/100 حدوث ذلك بشكل دائم

وب خصوص الخط اضن انه يضهر بشكل عادي و انيق عندي

kamal2013
04-08-2013, 10:10 PM
انا ملغاحظ ان الخط ممكن يكبر ويصغر عندنا في المكان اللي بنكتب فيه الرد موجود ايكونات بحجم الخط ولونه وكده بس اعتقد مش بنستعملها علشان احنا كسولين اصلا وانا اول الناس اللي مش بيستعملوها :sm24:

لا اخي الاخت تقصد ان الخط كان صغير في ما مضى و بالفعل الخط اصبح كبير نوعا
ما عما كان في القديم

مازن
04-08-2013, 10:21 PM
انا لسه داخل المنتدى طازه فاستحملوني شويه ع ما اتعلم كل حاجه وان شاء الله تلاقوني بعد فتره زي الفل بس حكايه الخط الصغير دي فعلا عندك حق فيها يا ساره

زيرو
04-08-2013, 11:39 PM
لا اخي الاخت تقصد ان الخط كان صغير في ما مضى و بالفعل الخط اصبح كبير نوعا
ما عما كان في القديم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته....هو زمان كان الخط اصغر من كده؟؟؟ ليه هو في اصغر من كده ده انا عيبني باظت....بس برده بستسهل و بكتب بخط صغير هههههههه

midoalilio
04-09-2013, 12:35 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته....هو زمان كان الخط اصغر من كده؟؟؟ ليه هو في اصغر من كده ده انا عيبني باظت....بس برده بستسهل و بكتب بخط صغير هههههههه

انا شايف الخط الصغير افضل من الخط الكبير والواحد اتعود علي كده بس في ناس الي ممكن عنه بتوجعها تكبر
الخط من المتصفح نفسه او من الزوم بتاع شاشه الجهاز

rooseyflower
04-09-2013, 01:41 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا حاسه ان الخط اللى بنكتب بيه معقول ومناسب
يعنى معنديش اى مشكله فى الخط

fxfx
04-09-2013, 03:58 AM

كلامك حيح يا اختي وفيه طبعا عملات ممكن يكون عليها اخبار قوية جدا تؤثر علي تحركات الشارتات كلها والعملات اللي بينهم مصالح مشتركة بتتحرك هي الاخري

feto
04-09-2013, 10:12 AM

المشكله بتكون مش في الخط
انما في حجم الصفحه نفسه
لان في ناس بتكون مصغره الصفحه نفسها فلما تيجي تكتب بالخط ده بيكون صغير جدا
شكرا

جومانا
04-09-2013, 05:00 PM
السلام عليكم و رحمة الله و الله احنا شكلنا كده اتعودنا علي الخط الصغير و معندناش استعداد نستعمل ايكونات الكتابة ... بندخل نقرا الموضوع و نرد علي طول
و عنينا شكلها هي كمان اتعودت علي الخط النونو

midosafwat
04-09-2013, 05:12 PM
ومن اهم العملات ال بتتحرك تحرك رهيب ياعلاء فى ظل وجود اخبار هى اليورو ين والمجنون وشوفنا الخبر ال جه الخميس ال فات عمل ايه

kamal2013
04-09-2013, 06:06 PM
المشكله بتكون مش في الخط
انما في حجم الصفحه نفسه
لان في ناس بتكون مصغره الصفحه نفسها فلما تيجي تكتب بالخط ده بيكون صغير جدا
شكرا

ممكن ان يقع الاعضاء في هذا المشكل ايضا لان الخط كبر نوعا ما
عما كان من قبل

ADILOFASKI
04-09-2013, 06:15 PM

لا ليس معقول بل له ضرر على المدى البعيد ستجد صعوبة في النضر بسبب صغر حجم الخط

Lionz
04-20-2013, 09:08 PM
غالبا العملات لاتعتمد على مسار واحد فقط ولكن الكثير من العملات تسير فى اتجاه واحد وهو الصعود وذلك لان العالم كله تزيد فيه الاسعار سواء للسلع او العملات

cheetos
04-26-2013, 10:56 PM
نوع الخط بتهيالى انا ممكن اتحكم فى حجم الخط ولونه كمان دلوقتى يعنى بتهيالى لو كان فى مشكله يبقى اكيد اتحلت صح ولا انا على غلط لانى لسا عضو جديد

كوكو
05-01-2013, 05:52 PM
لام بالنسبة لمسالة جط انتى الى بتظبطية من عندك وانت بتكتبى موضوع
اما بالنسبة لازواج انا لسة جديد فى منتدى ومعرفش اية هم الازاوج الى عكس بعض
وهل فية افائدة من وجود ازواج عكس الاخرى سلام

best13
05-01-2013, 06:24 PM
اولا بخصوص الخط الخط الحمد لله كويس جداا وممكن تكبره من لوحة الرد السريع فى المنتدى عادى جداا
اما العملات هى العملات الرئيسية على حد علمى وممكن البنك المتحكم يلعب فى السوق بس بناء على اشياء معينه

BOULBOUL211
05-01-2013, 06:25 PM
الكل بيعرف مشكل الخط في الموقع ايضا اضيف لك المواضيع المثبة اكثر من المواضيع المتحركة ممكن من المشرفين تغيرها ارججوكم

maimoustafa
05-01-2013, 07:20 PM
فعلا موضوع الخط ده اسؤ حاجة فى المنتدى وانا مش عارفة ازاى اقدر اكبره شويه
اما بالنسبة للازواج اللى عكس بعضها فانا لا اعرف منها سوى الدولارا ين

FCBXL
05-01-2013, 08:47 PM
الخط عادي بالنسبة لي ولو تركوه هكذا لايشكل أي مشكل بس لو الإخوة عندهم مشكل ممكن يغيرو
الخط عادي
فعلا موضوع الخط ده اسؤ حاجة فى المنتدى وانا مش عارفة ازاى اقدر اكبره شويه
اما بالنسبة للازواج اللى عكس بعضها فانا لا اعرف منها سوى الدولارا ين

kamal2013
05-01-2013, 10:25 PM
الخط عادي بالنسبة لي ولو تركوه هكذا لايشكل أي مشكل بس لو الإخوة عندهم مشكل ممكن يغيرو
الخط عادي

يوجد بعض الاشخاص عندهم مشكل في النظر و هذا الخط اخي منصور يؤثر كثيرا على العينين
و نتمنى من الادراة النظر في حجم الخط

noureen
05-02-2013, 01:06 AM
كلامك حيح يا اختي وفيه طبعا عملات ممكن يكون عليها اخبار قوية جدا تؤثر علي تحركات الشارتات كلها والعملات اللي بينهم مصالح مشتركة بتتحرك هي الاخري

فعلا زى تاثير الاخبار المهم للدولار
بتاثر على الين جامده جدا يمكن تاثيرها اكثرها من الدولار نفسه

fxfx
05-02-2013, 01:45 AM
لا ليس معقول بل له ضرر على المدى البعيد ستجد صعوبة في النضر بسبب صغر حجم الخط

هي مسالة تعود مش اكتر لدرجة اننا حاليا مش قادرين نميز هل الخط اتحسن عن الاول ولا زي ماهو ممكن يكون زي ماهو بس عشان اتعودنا عليه فبقي طبيعي