PDA

View Full Version : موقع يشرح أكثر من 60 استراتيجية لفوركس

bluera
10-12-2012, 03:41 PM
أثناء بحثي عن كل جديد ومتنوع في عالم الفوركس بعيدا عن وسطاء التداول والإعلانات الزائفه، صادفني موقع يشرح أكثر من 60 استراتيجية من استراتيجيات الفوركس.

تبدأ صفحات الموقع بالحديث عن الفوركس بشكل عام ثم تتطرق في صفحة أخرى عن المعلومات الأساسية التي يجب على المتداول معرفتها ثم بعد ذلك يشرح الاستراتيجيات.
تم تقسيم الاستراتيجيات إلى عدة أنواع (استراتيجيات أساسية، بسيطه، معقده ومتقدمه)
كما لاحظت وجود بعض النصائح عن إدارة الأموال وطرق التداول المختلفة، ومعلومات إضافية وحتى لا أطيل عليكم أترككم مع رابط الموقع:

http://forex-strategies-revealed.com

manx
10-12-2012, 08:15 PM
موقع جيد جدا يا اخى وانا هبحث عن اهم الاستراتيجيات الجيدة الموجودة به وان شاء الله انزلها هنا فى المنتدى ليستفيد منها الاعضاء

medo1
10-19-2012, 02:31 AM
شرح 60 استراتيجية
دي مغارة استراتيجيات
شكرا علي كنز الاستراتيجيات
كل ما نقراء استراتيجيات ونتعلمها كلما ذادت خبرتنا في الفوركس

moisaid
10-19-2012, 03:45 PM
أهلا أخي الكريم شكرا
بارك الله فيك على الموقع
ان شاء الله الكل يستفيد
بالتوفيق و الى مزيد من العطاء

mido_pond
10-20-2012, 12:54 AM
بارك الله فيك يا أخى الفاضل لقد كنت أريد البحث عن الكثير والكثير من الأستاتيجيات الناجحة لكنى لم أجد من يدلنى وبالتوفيق دائماً

lamiaaezzat
10-27-2012, 10:16 PM
شكرا على مساعدتك لينا وان شاء الله نستفيد
وتساعدنا على إيجاد مفاتيح الفوركس

amr
10-28-2012, 11:53 AM
مشكور اخى على طرح الموقع وانا عارفه وهو موقع كويس وفيه استراتيجيات كويسه لكن محتاج وقت لتصفح استراتيجياته

DZforex
10-28-2012, 02:30 PM
مشكور اخي على هذا الموقع الاكثر من رائع
موقع رائع يشر ح الكثير من الاستراتيجيات سنحاول انتقاء استراتيجية منه لعلها تكون مربحة

wwe
10-29-2012, 10:34 AM
أثناء بحثي عن كل جديد ومتنوع في عالم الفوركس بعيدا عن وسطاء التداول والإعلانات الزائفه، صادفني موقع يشرح أكثر من 60 استراتيجية من استراتيجيات الفوركس.

تبدأ صفحات الموقع بالحديث عن الفوركس بشكل عام ثم تتطرق في صفحة أخرى عن المعلومات الأساسية التي يجب على المتداول معرفتها ثم بعد ذلك يشرح الاستراتيجيات.
تم تقسيم الاستراتيجيات إلى عدة أنواع (استراتيجيات أساسية، بسيطه، معقده ومتقدمه)
كما لاحظت وجود بعض النصائح عن إدارة الأموال وطرق التداول المختلفة، ومعلومات إضافية وحتى لا أطيل عليكم أترككم مع رابط الموقع:

http://forex-strategies-revealed.com

موقع ممتاز وجميل واكثر ما اعجبني فيه هو وجود استراتيجيات كثيره سهله وبسيطه ونتائجها يبدو عليها انها جيده ولكن ينقصه اللغه العربيه لو كان موجود كان افضل

medolover`s
11-11-2012, 08:30 PM
انا شوفت الموقع سابقا وهو ممتاز جد وبيفدنا كثير لدرجه اننا بنتعلم استراتيجيات للاول مره كنا بنسمع عنها ودا كويس لينا واتمنى انه حضرتك تجبلنا موقع يفدنا بالتحليل هنبقى استفدنا كثير اوى وشكرا جزيلا لحضرتك

kareem1
11-20-2012, 09:42 AM
بجد مميز جدا ماشاء الله كنز استراتيجيات
جاتنى فكرة مميزة لو اى اح من الاخوة يعمل الفكرة ولكن بالعربى
أعتقد هتحقق نجاح ممتاز بإذن الله

logly
11-21-2012, 11:35 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكراً على الموقع اخى فى انتظار جديدك ان شاء الله

feto
11-30-2012, 05:43 PM
موقع مميز جدا من عضو غني عن التعريف ولاكن التوهان بين الاستراتيجياتب بيجعل المتداول يقع ففي اخطاء مكنش يتوقعها فرجاء من يعمل يكون عن طريق استراتيجيه واحده ويجربها علي الديمو وشكرا

mydream
11-30-2012, 08:01 PM
فعلا هو موقع مشهور ومليء بمختلف الاستراتيجيات العالمية المشهورة منها والغير معروفة ، انما لازم الانسان اولا يحدد نوع الاستراتيجية التي ستناسبه مثلا بالنسبة لوقت تفرغه مثلا نوع الصفقات المحببة ليه اسكلبينج او صفقات طويلة وكبيرة الاهداف . بحيث هناك العديد من الانواع ولنا ان نختار من بينها

Salah Salamah
12-13-2012, 02:49 PM
الموقع باللغة الإنجليزية وكنت أتمنى وجود موقع عربى يشرح هذه الإستراتيجيات كاملة. وعندى طلب آخر وهو أننى أريد أن يتم تقديم مثال كامل بالشرح العملى له خطوة بخطوة لنفهم ما الذى سنقوم به فى عالم الفوركس وياريت يكون الشرح موجه للمبتدئين

forex1000
01-07-2013, 04:31 AM
تمام تسلم ايديك وشكرا على الموقع وان شاء الله الكل يستفاد منه من الموقع ده ومن شرح الاستراتيجيات اللي مشروحة فيه ده غير انه النصائح عن ادارة الاموال مهمة جدا بالنسبة للمبتدئين زي حلاتي

forex1212
01-07-2013, 08:32 PM
الموقع ده كويس بس الفكرة كلها انه صعب جدا لانه باللغة الانجليزية وطبعا بيكون الفهم 50% يعني حتي لو الواحد شايف نفسه كويس في الانجليزي عموما شكرا على الموقع ومستنين بأه مواقع زي كده تكون بالعربي يا رجالة

jamica
01-07-2013, 08:40 PM
الف شكر يا صاحبى

و بالنسبه للغه عادى الحمد لله انا بعرف كويس اوى فى الانجليزى ف فيش اى مشكله

الف شكر يا باشا

nimnim
01-08-2013, 10:35 AM
موقع مميز جدا من عضو غني عن التعريف ولاكن التوهان بين الاستراتيجياتب بيجعل المتداول يقع ففي اخطاء مكنش يتوقعها فرجاء من يعمل يكون عن طريق استراتيجيه واحده ويجربها علي الديمو وشكرا

بصراحة انا الاستراتجية بجربها للمدة اسبوعين و لايمكن ان احكم على استراتيجية من صفقتين و اشوف نسبة الربح و اقارنها مع نسبة الخسارة و اشوف و لازم تكون الاستراتجية نسبة نجاحها اكثر من 75 بالمئة و ايضا اعدل و اطور ما امكنني فيها للتحقيق نتيجة افضل و زيادة في دقتها و فعاليتها

mannon
07-30-2019, 01:32 PM
60 استراتيجية لفوركس

mannon
11-26-2019, 03:49 PM
موقع يشرح أكثر من 60 استراتيجية لفوركس